لوله ERW

لوله های فولادی جزئی مهم در صنعت فولاد هستند و نقش مهمی در تولید صنایع از جمله خودرو سازی، فولاد و... دارند. یکی از این لوله ها لوله ERW میباشد که با تولید متفاوت باعث کاربرد و نقش اساسی آن در صنعت شده است. ما در این مقاله به بررسی لوله های ERW میپردازیم و در ادامه کاربردهای آن را بررسی خواهیم کرد.

افرا زمرد آسیا - لوله ERW

لوله ERW چیست؟

لوله ERW که نام مخفف آن Electric Resistance Welded میباشد به معنای جوشکاری مقاومتی است که از پر مصرف ترین و کاربردی ترین لوله های فولادی است. فرایند تولید به این شکل جلو میرود که باید از جوشکاری مقاومتی استفاده شود. سپس نوار ورق فولادی به کمک غلتک‌ها استوانه‌ای شکل شده و از لبه‌های آن با هدف ایجاد حرارت، ذوب ورق و در نهایت اتصال و جریان الکتریکی فرکانس بالایی عبور می‌کند. به این شکل اتصالی محکم و بدون درز در سراسر بدنه لوله ایجاد می‌شود.

افرا زمرد آسیا - لوله ERW

ویژگی لوله ERW

روش تولید جوشکاری مقاومتی مزایای زیادی دارد و علت اصلی محبوبیت این لوله در صنعت روش تولید آن میباشد. در ادامه ۴ ویژگی آن را با هم بررسی میکنیم.

  1. ۱- این لوله‌ها در ابعاد و اندازه‌های متنوعی موجود هستند، به همین خاطر است که در صنعت جزء پرکاربرد ترین ها میباشد و می‌توانند پاسخگوی نیاز بخش گسترده‌ای از صنایع باشد.
  2. ۲- قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن در بازار
  3. ۳‍- کیفیت عالی سطح داخلی لوله بسیار بالا است. سطح داخلی این مقاطع زبر و جوش خورده نیست. به همین دلیل سیالات با کمترین اصطکاک می‌توانند داخل آن جریان پیدا کنند.
  4. ۴- دقت ابعادی این لوله‌ها بسیار بالا است. دقت خوب ابعادی آن‌ها باعث می‌شود تا با شکل و اندازه‌های دقیق و ثابت تولید شوند.

افرا زمرد آسیا - لوله ERW

کاربرد لوله ERW در صنعت

همان طور که بالاتر ذکر شد این نوع لوله کاربرد زیادی در صنعت دارد. ۶ نوع از کاربردهای آن را نام برده و توضیح میدهیم.

  1. ۱- ساخت و ساز ساختمان

    برای ساخت و ‌ساز مواد اولیه‌ای مورد نیاز قرار میگیرد که استحکام ساختاری بالایی دارند که و بتوان از آن‌ها به عنوان چهارچوب، داربست، حفاظ و … با اطمینان از مقاومت و ماندگاری بالا استفاده کرد. لوله ERW باتوجه به ویژگی‌هایی که ذکر شد کاملا مناسب برای استفاه در صنعت ساخت و ساز ساختمان است.

  2. ۲- تولید مبلمان

    برای ساخت انواع مبلمان، صندلی، میز، کتابخانه و... از لوله‌های ERW استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی که باعث گسترش موارد مصرف این نوع لوله در زمینه تولید مبلمان و لوازم خانگی شده، فرآیند پذیری خوب آن‌ است.

  3. ۳- کشاورزی

    برای سیستم‌های آبیاری، خطوط تامین آب و سیستم‌های زهکشی در صنعت کشاورزی از لوله‌های ERW استفاده می‌شود. زیرا این لوله‌ها راه حلی ارزان قیمت برای انتقال و توزیع آب و انواع سیالات در پروژه‌های کشاورزی میباشند.

  4. ۴- صنعت خودروسازی

    از لوله ERW در صنعت خودروسازی برای اگزوز، اجزای ساختاری و بخشی از شاسی خودروها استفاده میشود. با توجه به این که لوله‌ها هم از لحاظ قیمت به‌ صرفه هستند و ابعاد متنوعی دارند و از همه مهمتر هنگامی که تحت فشارهای مکانیکی قرار میگیرند عملکرد مناسبی نشان میدهند و خم نمیشوند، به همین دلیل انتخاب مناسبی برای صنعت خودروسازی میباشند.

  5. ۵- لوله کشی و سیستم های HVAC

    در سیستم های گرمایشی، تهویه و چیلر از لوله های ERW استفاده میشود. برای ساخت آن‌ها دقت ابعادی، کیفیت سطح داخلی و سازگاری با انواع اتصالات اهمیت بالایی دارد. همچنین لازم است بدانید در سیستم‌های HVAC و لوله‌کشی ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و تجاری از این لوله‌ها استفاده می‌شود.

  6. ۶- توزیع آب و گاز

    توزیع آب و گاز بدون لوله ERW فلج میشود و نیاز اصلی آن است دلیل آن هم سایزهای متنوع، قیمت مناسب و نصب آسان راحت میباشد.

ختم کلام

همان طور که در این مقاله خواندید میتوان از این لوله استفاده های زیادی در صنعت خودرو سازی، ساخت و ساز و... کرد همچنین لوله ERW به دلیل تنوع بالا در سایز و قیمت مناسب پرکاربردتر نسبت به دیگر لوله ها میباشد.

Don't miss out on the opportunity to experience the high-quality of our cylindrical tubes.

Contact us today to learn more about our products and how they can benefit your business.